qwitek |
Zastepca Admina |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2009 |
Posty: 68 |
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź |
|
|
|
|
|
|
.
rok zakończenia budowy 1947
lokalizacja Dęblin
projektant Aleksander Pstrokoński
generalny wykonawca K. Rudzki i S-ka, kier. Florian Kowalewski; 1947 — Społeczne Przedsiębiorstwo Budowlane Warszawa, kier. Bolesław Liberadzki
parametry długość: 447,50 m; szerokość: 10,40 m
źródło "Mosty na Wiśle. Od źródeł do Bałtyku" wyd. QAX Manufaktura Artystyczna, 2007 r.
Zlokalizowany w ciągu linii kolejowej 26 Łuków—Radom.
Historia:
1885 – budowa kolejowego mostu o konstrukcji kratowej i stałej wysokości, rozpiętość przęseł 5 x 88,00 m
1915 – wysadzony przez wojska rosyjskie
1916 – odbudowa przez wojska austriackie
1929 – budowa nowej konstrukcji, kratownice paraboliczne
1939 – wysadzony przez wojska polskie
1940 – odbudowany przez wojska niemieckie
1944 – wysadzony przez wojska niemieckie
1947 – odbudowany.
Konstrukcja: kratownica paraboliczna z jazdą dołem, dwutorowy; stare podpory na ścianach szczelinowych, na kesonach
.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
zdjęcie mostu z roku 1939 i aktualne
. |
|